مدیرکل اتباع: مهاجران افغانستانی برای شهید رئیسی سنگ‌تمام گذاشتند | سردار قاآنی به موکب مهاجران افغانستانی در مشهد رفت مهاجران مرغ عزا و عروسی در پاکستان | آغاز موج دوم اخراج مهاجران افغان از پاکستان هشدار کاظمی‌قمی درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان در افغانستان قدردانی ذبیح‌الله مجاهد از مواضع ایران در نشست دوحه ۳  روسیه لغو تحریم‌ها علیه طالبان را بررسی می‌کند معاون دبیرکل سازمان ملل: نشست دوحه به معنای عادی‌سازی روابط با طالبان نیست | آموزش دختران خواسته درجه یک جهان است ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم وزارت خارجه قطر نشست دوحه را فرصتی برای گفتگو‌های معنادار دانست روز دوم نشست دوحه ۳ | جهان نگران تعامل با طالبان از نشست دوحه ۳ چه می‌دانیم؟ پیش ثبت نام دانش‌آموزان اتباع آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) دیوار کوتاه دانش‌آموزان اتباع | وزیر آموزش‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان اتباع دلیل تراکم کلاس‌های درس است + فیلم نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان، از اهداف ما در دوحه۳ است کوله‌پشتی‌ها و پوستر‌ها | روایت انتخاباتی محمدکاظم کاظمی سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران آغاز رأی‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف افغانستان + فیلم سرکنسول ایران در هرات: پنج نمایندگی ایران در افغانستان فردا شعبه اخذ رای هستند قطار حامل کمک‌های ایران با استفاده راه آهن خواف – هرات به ایستگاه روزنک رسید وزیر دفاع پاکستان: ما از حمایت ایران در مبارزه با تروریست‌ها برخورداریم | اما طالبان اینگونه نیستند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مهاجران مرغ عزا و عروسی در پاکستان | آغاز موج دوم اخراج مهاجران افغان از پاکستان

  • کد خبر: ۲۳۷۱۳۱
  • ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
مهاجران مرغ عزا و عروسی در پاکستان | آغاز موج دوم اخراج مهاجران افغان از پاکستان
دولت پاکستان از روز یکشنبه هفته جاری، روند اخراج مهاجران افغانستانی را از این کشور آغاز کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، گفته می‌شود که در موج دوم اخراج مهاجران افغانستانی از پاکستان، بیش‌از ۸۰۰ هزار نفر اخراج شوند.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که مقامات پاکستانی به‌ویژه نیرو‌های امنیتی این کشور می‌خواهند با اجرای این طرح، بیش‌از ۸۰۰ هزار مهاجر افغان را اخراج کنند.

مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی پس از آن اجرا می‌شود که در ماه نوامبر نیز نزدیک به ۵۴۱ هزار مهاجر افغان مجبور به ترک این کشور شده‌اند.

فلیپا کندلر، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در اسلام‌آباد به رسانه‌ها گفته است که پاکستان باید قبل از اخراج این پناهندگان، به مشخصات افغان‌های بدون‌مدرک توجه کند؛ چراکه بسیاری از آن‌ها نیاز به حمایت بین‌المللی دارند.

این درحالی است که دولت پاکستان در سال گذشته میلادی با اجرای مرحله نخست این عملیات، جمعیت زیادی از مهاجران افغانستانی را اخراج کرد؛ اقدامی که با واکنش‌های زیادی همراه شد.

اسلام‌آباد ادعا کرد که نزدیک به ۴.۴ میلیون پناهنده افغان در این کشور زندگی می‌کنند که از این تعداد، حدود ۱.۷۳ میلیون نفر فاقد مدرک هستند که بر این اساس، دولت با استناد به نگرانی‌های امنیتی و مشکلات اقتصادی، تصمیم به اخراج این مهاجران گرفته است.

دستور اخراج، هم‌زمان با افزایش حملات تروریستی در سراسر پاکستان صادر شد؛ حملاتی که دولت این کشور آن را به گروه‌ها و شهروندان افغانستان نسبت داد، اما این ادعا بار‌ها از سوی حکومت طالبان در افغانستان رد شد.

ایمل ولی‌خان، سناتور پاکستانی، مدعی شد: تی‌تی‌پی از افغانستان به خیبرپختونخواه نفوذ می‌کند.

در روز‌های اخیر، تنش میان کابل و اسلام‌آباد افزایش پیدا کرده است. پاکستان معتقد است افزایش ناامنی‌های اخیر در پاکستان به‌دلیل حمایت طالبان از تی‌تی‌پی است که در خاک این کشور حضور دارند.

طالبان این ادعای مقامات پاکستانی را رد کرده‌اند و می‌گویند آن‌ها اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان برعلیه هیچ کشوری استفاده شود.

به‌تازگی، وزیر دفاع پاکستان گفته است اگر طالبان در رابطه با تی‌تی‌پی با آن‌ها همکاری نکنند، احتمال حمله به افغانستان از سوی پاکستان وجود دارد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->